Here i go! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liselot Bakker - WaarBenJij.nu Here i go! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liselot Bakker - WaarBenJij.nu

Here i go!

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg Liselot

02 September 2015 | Thailand, Bangkok

Een dag voor vertrek mijn tas gepakt, met hulp van Irma die de (van haar geleende) backpack praktisch ingericht heeft haha. Check check dubbel check, ik heb vast de belangrijkste dingen wel mee :)

De dag zelf de laatste ditjes & datjes nog even gedaan en om half 3 naar Irma gereden die mij vervolgens bepakt en bezakt op schiphol zou afzetten!
De enige stress die ik voor dit reisje had bestond uit: "als ik mijn vlucht maar haal! " daarom voor mijn gemoedstoestand belachelijk vroeg naar schiphol vertrokken. Na gezellig gebabel en veel gelach dan ook een uur te vroeg aangekomen, dit betekende dan wel dat ik Irma kon verblijden met een cappuccino caramel van de starbuck!

Ik had niet online kunnen inchecken omdat de link het niet deed, daarom mijn liefste gezichtje op gezet en gelijk naar een plekje aan het raam gevraagd *doet puppyblik & pruillipje* dit werkte dan ook en binnen no time ingecheckt & jawel een plek bij het raam :). In de rij bij de incheckbalie gelijk al gezellig aan de babbel met 2 andere backpackers, ik kreeg nog wat goede tips en kon even "hallo" in het Thais oefenen "Sa-wa-di-ka" hoor je als vrouw te zeggen, je handen in gebidshouding en de hoogte van de rang tegen wie je hallo zegt bepaald ook hoe hoog jij je handen houd.

daarna nog genoeg tijd voor nog een sigaretje en alle lieve berichtjes die ik kreeg te beantwoorden :) , lichtelijk ontroerd van wat iedereen stuurde en dat terwijl ik maar 17 dagen weg ben. Echt super super lief! Na nog een dikke knuffel van/met irma ging ik de douane door, alles verliep op rolletjes en ik werd door al het personeel engels aangesproken, zou dit komen door mijn i love london trui? haha. Na de douane op zoek naar een bank om alvast geld te wisselen, een kapotte machine, een lege balie en een sigaret verder had ik toch nog een werkende machiene gevonden. En toen wachten voor het boarden. Tik tak tik tak... en waarom was ik niet zenuwachtig? Hallo zenuwen? Waar zijn jullie? Nou niet dus, dikke prima zal wel komen als we opstijgen. Dit was dus niet het geval, oke als we turbulentie krijgen dan! Nee ook niet.. oke dan kan het niet anders dan dat het WTF momentje in Bangkok zelf komt toch?

Tijdens de vlucht zat ik in een rij van 3 stoelen, ik aan het raam, een lege stoel naast me en daarnast een meisje uit België die Naar Thalis vloog voor een stagee plek. Terwijl we opstegen en de adrenaline op kwam door de snelheid zat ik de eerste 20 minuten met mn gezicht aan het raampje geplakt een keek ik naar de lichtjes van schiphol etc die steeds kleiner werden, een super mooi en adembenemend uitzicht.

De reis verliep soepel, wat turbulentie hier en daar en wat eten, poging slapen en poging om tijdens het slapen niet van de stoel te glijden was het enige waar ik me druk om maakte, verdorie die korte beentjes ook van mij haha! De 2 dudes die ik bij de incheckbalie had ontmoet hielpen me even met mijn visum formulier en voor ik het wist gingen we alweer landen.

Bangkok airpoort is duidelijk en overzichtelijk binnen een mum van tijd had ik mijn visum en bagage. Ik maakte kennis met 2 andere backpackers en we besloten een taxi te delen naar khao san road. Op zoek naar de taxi's voegde zich nog een andere backpacker uit Nederland bij ons. Opgepropt in de taxi op nar de stad. Uit stsppen op khao san road en dan in 1 van de omliggende straten op zoek naar mijn hostel. Bepakt en bezakt liep ik met veeeeeeel te warme kleding aan door de drukke backpackers straat van Bangkok. Welkom in Backpackers Mekka! Nog stees geen wtf momentje.. alles voelt zo normaal! Alsof ik nooit anders gedaan heb, en dit vond ik dan wel weer vreemd van mezelf haha. Ik vond mijn hostel die zich blijkbaar op de 4e etage van een verrot gebouw bevind, wat dus ook betekend geen lift o.i.d. bij elke trap hing een motivatie briefje om niet op te geven of te bezwijken aan de hitte terwijl je met 2 tassen alle trappen op wankelt. Met het zweet in je bilnaad en je tong op je knieën kom je dan bij de receptie waar ze je verwelkomen met een glas ijkoud water en een stoel haha! Geloof me, dat was een geluksmomentje! Ik kreeg mn bedje in een 10 persoonskamer. ff wassen ff plassen, omkleden en de stad verkennen!
Ciao xxx

  • 02 September 2015 - 20:09

    Irm:

    Hahahaha wat ben je ook een topper he!! Een goede voorbereiding scheelt een hoop zenuwen! Mooi verhaal, zie helemaal voor me hoe je alles hebt doorstaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liselot

Just being who i am.. :P

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 15107

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 17 September 2015

Following dreams to Thailand

27 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

op de bonnefooi naar italie!!

30 April 2011 - 08 Mei 2011

Bijzonder Zweden

Landen bezocht: