Het kerst cadeau: Zweden - Reisverslag uit Nieuw-Buinen, Nederland van Liselot Bakker - WaarBenJij.nu Het kerst cadeau: Zweden - Reisverslag uit Nieuw-Buinen, Nederland van Liselot Bakker - WaarBenJij.nu

Het kerst cadeau: Zweden

Door: lieszaap

Blijf op de hoogte en volg Liselot

27 April 2011 | Nederland, Nieuw-Buinen

Heee Allemaal..

Bijna zover! Zweden...

Het land van de oneindige bossen, het raadselachtige Noorderlicht, Volvo en natuurlijk Pippi Långstrump.

haha..pipi langkous.. sommige denken vast.. goh liesje.. daar lijk jij wel een beetje op.. dus voor hun:

zal ik twee vlechten in doen en dan in het bos gaan staan okee,,, ;) haha

Ben nog steeds in ons koude kikker landje maar wou even uitleggen hoe het komt dat ik een week naar Zweden ga met m'n stage..

Als kerstcadeau 2010 Gaven de stichters van de Gouden Zon een reis naar Zweden Cadeau,, Al ben ik nog maar sinds 03 feb. 2011 stagiaire bij hun mag ik ook mee :D Echt Super tof!

Ik type nu de brief over die we allemaal kregen :

Kerstcadeau 2010

ZWEDEN !!!

Als waardering voor alle inzet die mogelijk maakt om van De Gouden Zon samen iets moois te maken bieden wij dit kerstcadeau aan.

Het kerstcadeau 2010 is een geheel verzorgde groepsreis naar Zweden.

In de mei vakantie van zaterdag 30 april t/m zaterdag 7 mei 2011 verblijven wij dan in een herberg met eigen theatergebouw in Björkfors in Zweden. De accommodatie wordt geleid door een Nederlands echtpaar en ligt prachtig midden in de natuur vlak bij twee meren. Er zijn genoeg mogelijkheden om je te vermaken en kennis te maken met de Zweedse cultuur.

Zoals gebruikelijk bij de Gouden Zon hebben we dan ons eigen activiteiten programma met veel ruimte voor eigen invulling.

Het is de bedoeling dat we zaterdags om 06.30 uur vertrekken. We rijden dan met een paar tussenstops naar Frederikshaven in Denemarken. Vanaf daar gaan we met de snelboot (www.stenaline.nl/ferry/schepen/stena-line-express/ ) naar Goteborg in Zweden, waar we om 17.15 aankomen. Na een tussenstop om te eten, is het 3 uur rijden naar Björkfors. We komen daar om ongeveer 21.00 uur aan.

Het aanbod is inclusief reiskosten,bootovertocht, verblijf in de herberg en eten. Drankjes, uitjes en souvenirs zijn natuurlijk voor eigen rekening.

Dit aanbod geldt voor alle huisgenoten, deelnemers, vrijwilligers, stagiaires en assistenten van de Gouden Zon.

Dit wordt weer een geweldig Gouden Zon evenement!!

Namens stichting De Gouden Zon
J&A v. L.

_______________________

Een stukje info van de site van de herberg:

Onze gezellige herberg ligt midden in de prachtige natuur van de provincie Östergötland en op de grens van Småland.

Vlakbij de meren "Björkern en Åsunden" op zo’n 1100 km van Utrecht.

Hier kun je nog genieten van de stilte in de natuur en van het avontuur met alle aktiviteiten die we kunnen bieden.

Er zijn veel natuurreservaten en beziendwaardigheden in de buurt en we helpen onze gasten dan ook graag op weg om er een mooie vakantie van te maken.

De herberg is een voormalig schoolgebouw uit 1853 en in 2001 geheel verbouwd tot Herberg en B&B met 10 kamers.

We hebben een gemeenschappelijke, volledig ingerichte keuken waar je zelf eten kunt klaarmaken, maar je kunt ook een zweeds ontbijt of avondeten bestellen. Buiten hebben we een gezellig tuin en terras, vuurplaats, boulebaan en speelveld voor b.v. badminton.

Binnen zijn diverse zitjes waar je kunt lezen, spelletjes doen of bij het haardvuur zitten. De herberg ligt 600 meter van het water en je loopt vanaf de herberg zo de bossen in of naar de meren voor een frisse duik of een mooie kanotocht.

De herten en elanden en ander wild kun je hier zelfs in de tuin tegen komen.
_______________

Nu hebben jullie een idee'tje van hoe het gaat worden daar!

Liefs, xx

• 28 April 2011 - 06:37

Carla:

Goh Liselot, dit is echt leuk! Wat zul je veel te vertellen hebben als je weer thuis bent. Heel veel plezier!x

• 28 April 2011 - 10:19

Manouk:

Hee liesje,
    Echt super tof dat je naar zweden gaat!
    Ik ga je wel missen hoor!
    Heeeeel veeeel plezier daar!

X

• 28 April 2011 - 17:13

Bianca:

Super !! Geniet er van !!

• 30 April 2011 - 08:02

Leuk vriendje heb jij! pff om kwart voor 7e gaat de deurbel! Wou die even koffie drinken. Was wel gezellig hoor! =D
    veel plezier!!