De Reis naar Zweden!! - Reisverslag uit Björkfors, Zweden van Liselot Bakker - WaarBenJij.nu De Reis naar Zweden!! - Reisverslag uit Björkfors, Zweden van Liselot Bakker - WaarBenJij.nu

De Reis naar Zweden!!

Door: lieszaap

Blijf op de hoogte en volg Liselot

01 Mei 2011 | Zweden, Björkfors

De reis!

Eindelijk was het zover.. om kwart over 6 stond iedereen klaar om te vertrekken, iedereen werd ingedeeld in auto´s.. ik werd ingedeeld in een echte gezellige meiden auto! En ja het was een rook auto! Haha.. Ik zat samen met Irma,Karen,Sanne & Natasja in de auto.. Irma was onze chauffeur en om de beurt zaten wij voorin....

Ik werd uitgezwaaid door Branco & broertjelief..

We vertrekken richting zweden! via Duitsland.. waar ik na de eerste stop in slaap viel! vlak voor de boottocht (in Denemarken) werd ik wakker.. na een wachtrij voor de boot zaten we dan eindelijk op het water! Op de boot kon je het geld wisselen voor Zweedse kronen.. zo gezegd zo gedaan.. iedereen wisselde hun geld..behalve.. ja je raad het al.. IK! Want ik had héééél slim (uhghum) mijn geld in mijn koffer gestopt!! Haha en die koffer zat ergens achter in een busje.. Hmm ach ja..kan ik de eerst komende dage ook geen geld uitgeven.. dat is dan weer positief :) Uiteindelijk gingen we op het dek van de boot zitten, even flink uitwaaien! Pff wat een wind! Heerlijk me dikke eskimo muts op! Haha nadat we lekker uitgewaaid waren konden we er weer tegen aan. We gingen van de boot af om vervolgens een stuk door Denemarken te rijden en dan met een andere boot in Zweden aan te komen! En ja ik viel weer in slaap.. Van boot tot boot..Haha, eenmaal op de andere boot konden we een 'plas' pauze houden.. haha die wc's hebben ons meerdere keren een slappe lach bezorgt.. Er kwam namelijk het geluid van een zeekoe uit het mannentoilet, haha na de slappe lach konden dan ook uiteindelijk de vrouwen naar het toilet..Eenmaal op het toilet kreeg iedereen een helder moment tijdens het doortrekken.. Het was een zuigsysteem die het geluid maakte van een Zeekoe! haha.. Het Zeekoe mirakel werd dus opgelost ;)

We waren eindelijk in ZWEDEN!! :D:D

En dan verwacht je natuurlijk bij aankomst een mega IKEA!..Maar nee tot heden nog geen IKEA gespot.. In de auto ging de muziek weer aan en werd er gezellig gepraat :)

En dan nu.... ---> Het spotten van Elanden...----->

We zagen een hert.. een dooie.. We zagen een vogel en nog een vogel.. een rare wolk.. nog een hert, dit keer een levende.. we zagen paarden en een kudde koeien die heel merkwaardig in een raar rondje stonden.. ik dacht.. die zijn of aan het eten of aan het schuilen voor de aankomende regenbui.. maar nee dat was niet de reden.. Karen keek me aan en zei uiterst serieus.. Ze geven elkaar kusjes,, het moment dat ik een slok ijsthee nam en Karen met dr droge humor een opmerking maakte ging maar net goed.. tussen het lachen heb ik gelukkig me slok ijsthee kunnen binnenhouden.. haha.. Ineens schreeuwt Natasja: ELAND! ELAND! wij allemaal de camera's paraat en rond kijken.. wat bleek toen we er dichter langs reden... een rots met daarvoor takken.. haha TEGENVALLER!! uiteindelijk gaven we het Eland spotten maar op. Inmiddels was het een beetje gaan regenen :'(.. we hadden een tussenstop bij de Mac Donalds waar we met zijn alle gingen eten.. een Mac in Zweden.. niet zo'n goed idee.. Iedereen had netjes besteld en Jos had de bestelling keurig doorgegeven.. maar of het meisje van de mac het begreep ???? we kregen niet alles wat we besteld hadden maar we kregen wel wat we niet besteld hadden,, Anneke achter de bestelling aan en de missende dingen opgehaald.. uiteindelijk heeft gelukkig iedereen iets gehad en konden we snel weer op weg.. we liepen namelijk ook maar 3 uur achter op schema.. haha..oeps!

Het begon te schemeren en de lucht was prachtig met de ondergaande zon vlak boven de meren.. en de regen zorgde voor een lichte spookachtige mist laag boven de meren.. WAUW! het was echt een prachtig plaatje!! Uiteindelijk ging het zo hard regenen dat het een beetje spannend werd tijdens de haarspeldbochten.. maar het uitzicht maakte alles goed! :D En de geur van de regen in de bossen.. Heerlijk!!Iedereen was aan het genieten en dan ineens zegt Karen: Wanneer stoppen we? Irma: we stoppen niet meer, nog een uur rijden.. Karen: Schit.. ik moet naar de wc! Sanne: we leiden je wel af.. Sanne zingt een liedje over een eend! haha geniaal liedje! opeens verteld iedereen de grappigste bijna broekplas momenten.. eeuh,, nee dit hielp Karen niet echt, maar het was wel grappig.. (vond ze zelf ook) Karen had het echt moeilijk! dus irma knalt de cd van Marco Borsato erop en we beginnen allemaal mee te zingen/krijsen ! we waren er bijna..nog 8 minuten.. Karen: Okee!Stop! ik hou het echt niet meer! wij: We zijn er bijna!! Karen: ow ow ow.. En we waren er! Sanne sprong uit de auto, gevolgd door Karen die de berm in rende! Ik: neem de zakdoekjes mee!! Irma gooide de zakdoekjes, sanne ving ze er rende achter Karen aan.. Karen gleed uit, stond op, Sanne gooide de zakdoekjes, Karen ving ze,, en eindelijk kon ze dan! He He wat een opluchting!! Haha :P

We zijn er!!! De regen was inmiddels opgehouden en we waren aangekomen! En nu allemaal de koffers uitladen, de kamers werden verdeeld, de auto's en de bussen werden uitgeladen, iedereen zocht zijn/haar kamer en pakte de koffers uit, maakte de bedden op, keken rond in de herberg en sommige namen een borrel. Karen, Ingrid & Ik stonden op een Balkon naar de sterren te kijken, WAUW!!

Iedereen ging zich wassen/douchen en om 00.00 uur was het stil in de herberg.. behalve in kamer nr:6 daar kwam gelach en gekwek uit.. haha de kamer van Karen, Elianne & Ik.. om kwart over 1 lagen wij nog in de slappe lach.. om half 2 was het dan eindelijk stil en konden we slapen! Ow wat een dag! :D

Dit was opzich al een heel avontuur.. benieuwd van de komende week zal brengen! veel regen, dat weten we wel! Haha..

De internet verbinding is hier niet zo best.. dus ff kijken hoe ik dat ga doen met de foto's bij de reisverslagen.. jullie houden ze nog te goed!

xx'liefs!


  • 01 Mei 2011 - 19:42

    Gouden Zon:

    :D:D

  • 01 Mei 2011 - 19:44

    Renselaartje:

    Kind, alsof ik in de auto zat... enig zoals je het beschrijft, ik zie het al helemaal voor me... je bent vast famielje, dat kan niet missen... Jammer dat jullie zoveel regel voorspeld hebben gekregen, hier blijft het de hele week droog, ook al zakken de temperaturen naar ca. 16 graden... heel veel plezier, let op elkaar en ik kan niet wachten tot het volgende verslag (met of zonder foto's). Smok, mom

  • 01 Mei 2011 - 23:26

    Liselot Bakker:

    haha.. leuke reactie mams!

    tot snel?

    xx love ya!

  • 03 Mei 2011 - 20:31

    Nienke:

    Hey wijffie!!!!

    Wat een leuk verhaal om te lezen!! Hoop dat je het erg naar je zin hebt daar en geniet er maar lekker van!!
    Kwam je trouwens nog wel op tijd je bedje uit zaterdagochtend? ;) Was erruuuuug gezellig!!

    Tot snel!!

    Liefs Nien

  • 06 Mei 2011 - 19:09

    Larissa:

    Hahaha, wat een superverhaal!
    En trots op zijn dat jullie zo verliefd zijn, idd niks mis mee, alleen maar mooi!

    Tot snel wijffie!

    Dikke zoen van Larissa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liselot

Just being who i am.. :P

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 15125

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 17 September 2015

Following dreams to Thailand

27 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

op de bonnefooi naar italie!!

30 April 2011 - 08 Mei 2011

Bijzonder Zweden

Landen bezocht: